לוגו

מהווה את חוד החנית בבניית מיתוג עסקי לחברה. הלוגו צריך לשקף את הערכים ואת הקונספט שהחברה מייצגת ללקוחות. הלוגו מהווה אמצעי חזותי שמטרתו לגרום ללקוחות לזהות את החברה, גם מבלי לזכור את שמה. יצירת הלוגו נעשית בהתאם לאופי וסגנון החברה. חשוב להשקיע ביצירת לוגו מאחר שהוא מייצג את פני החברה ויש לו תפקיד משמעותי ביצירת התדמית והמיתוג העסקי של החברה.

בנייה ועיצוב לוגו

ישנה חשיבות רבה לבנייה ועיצוב לוגו המשקף את ערכי החברה. הלוגו מאפשר להעביר את המסר השיווקי של החברה גם מבלי להשתמש בטקסט. עיצוב לוגו מצריך ידע מקצועי ולכן יש לפנות למעצב גרפי בעל ניסיון בתחום. כדי ליצור את הלוגו המתאים ביותר לחברה, יש צורך בהגדרת קהל היעד, אפיון השירות או המוצרים שהחברה מספקת. הלוגו למעשה מהווה את הזהות העסקית של החברה.

מטרת הלוגו

הלוגו ישמש את החברה למטרות שונות ומגוונות, כגון יצירת חומרים שיווקיים כגון כרטיסי ביקור, חוברות, ברושורים, מצגות, אתר אינטרנט וכדומה. חשוב לבחור בצבעים המתאימים, בתמונה או סמל המייצגים את החברה, כדי לעניין ולסקרן את קהל היעד. כמו כן במידה והלוגו מכיל רכיב טקסטואלי, יש לשים לב שהוא קל לזכירה, קריא, קצר ותמציתי. יש לבחור בפונט (גופן), גודל וצבעים.

כיצד יוצרים לוגו?

יצירת הלוגו נעשית בזיקה לתחום העיסוק של החברה, מסיבה זו יש לקחת אלמנטים בהקשר לעולם המייצג את המוצרים או השירותים שהחברה משווקת ללקוחות. כמו כן חשוב שהלוגו ילכוד את עיני המתבונן, אך מצד שני לא יהיה מורכב או עמוס מידיי בפרטים, זה עלול להחטיא את המטרה.

חשוב לזכור שהלוגו ילווה את החברה לטווח ארוך, למרות זאת ניתן לבצע בו שינויים במידת הצורך. ישנן חברות גדולות שביצעו שינויים בלוגו שלהן כגון חברת אפל, גוגל וחברות נוספות. למרות השינויים שבוצעו בעיצוב הלוגו, הקונספט נשאר והלקוחות של החברה מזהות שמדובר באותה החברה או באותו המותג.

על מנת ליצור לוגו אפקטיבי ומוצלח יש לוודא שניתן להעביר אותו לפורמטים אחרים. מסיבה זו הלוגו צריך להיות בנוי בצורה וקטורית, כלומר ניתן להגדיל ולהקטין אותו בהתאם לצורך, מבלי לפגוע באיכות שלו.

בחירת צבעים

לאחר יצירת הסקיצה, מעבירים אותה לתוכנה מיוחדת במחשב כדי לבצע ליטושים ועיצוב ברמה גבוהה. יש לוודא שהלוגו ייראה כמו שצריך גם בצבעים מנוגדים, הדבר הכרחי כאשר נדרשת הדפסה של מסמכים בשחור לבן. בחירת צבעי הלוגו משפיעה באופן ישיר על האווירה והמסר השיווקי שרוצים להעביר ללקוח. יש להימנע מבחירה מרובה מידיי של  צבעים, או בחירה בצבעים בהירים מידיי, ההמלצה היא לא יותר משלושה צבעים.

סוגי לוגו

הלוגו צריך ללכוד את המבט בטווח של שנייה וחצי, הלוגו צריך לספק ערך מוסף, אך עליו להיות בעל מסר פשוט וקל לזכירה. מומלץ לשמור על מינימליזם עד כמה שניתן. קיימים כמה סוגים של עיצובי לוגו. ניתן לבחור בלוגו המכיל תמונה, איור, אותיות, אלמנטים גרפיים או שילוב של שניהם. חשוב שהלוגו ישקף את המסר השיווקי של החברה.

לוגו טקסט

הכוונה ללוגו המכיל ברובו טקסט, לוגו המכיל את שם העסק או החברה בצורה ברורה ובולטת, ייתכן שהלוגו יכיל גם אלמנטים גרפיים נוספים כגון קווי גבול, תוספת כלשהי המקיפה את הטקסט וכדומה. לדוגמא הלוגו של גוגל, בנוי מטקסט בלבד ללא איורים.

לוגו סמל

הכוונה ללוגו שיש בו אלמנטים גרפיים (איורים) ללא הוספת טקסט. לדוגמא הלוגו של חברת אפל, מורכב מתפוח נגוס.

לוגו המכיל טקסט ואלמנטים גרפיים משולבים יחד

לוגו המשלב את שם החברה בתוספת איור או אלמנט גרפי כלשהו. כאשר יוצרים לוגו מסוג זה קיימת חשיבות רבה ליצור שילוב הרמוני של הטקסט עם האיור על מנת להגיע לתוצאה טובה ומרשימה.

מה החשיבות של לוגו לבית העסק?

הלוגו צריך לייצג את ערכי החברה, אך גם לשדר ללקוח מסר חיובי ואופטימי, הלוגו צריך לשדר איכות ואמינות. לוגו מעוצב ברמה גבוהה ייזכר אצל הלקוחות ויגרום להתעניינות של לקוחות פוטנציאליים.

עיצוב לוגו מספק ערך מוסף, הוא נחשב לכלי שיווקי עוצמתי, עיצוב לוגו מקורי שלוכד את העין ייזכר בקלות רבה יותר. עיצוב לוגו תורם למיתוג ושיווק העסק ויכול להגדיל את המכירות והרווחים. את הלוגו יש למקם בפינה הימנית של האתר או המסמכים של החברה. זה האזור הראשון שכל אדם מסתכל עליו כשהוא נכנס לאתר או מביט במסמך.

חשוב לדעת שהשקעה בלוגו הינה חשובה במיוחד למיתוג. הלוגו ילווה את החברה או את העסק לתקופה ארוכה, בנוסף לכך הוא ישמש את החברה לצורך פרסום חומרים שיווקיים, הכנת מצגות, מסמכים ועוד.

איך בוחרים מעצב גרפי?

חשוב לפנות לסטודיו למיתוג או סטודיו לעיצוב גרפי המתמחה בעיצוב לוגו. קיימת חשיבות רבה לעיצוב לוגו איכותי שיתרום למיתוג העסק. כדאי להשקיע ולבחור במעצב גרפי בעל ניסיון במיתוג עסקי ובמבחר סוגי עיצוב לוגואים. מומלץ לבקש מהמעצב לראות תיק עבודות לפני הבחירה בסטודיו לעיצוב גרפי.

לכל מעצב יש את הסגנון הייחודי שלו, כאשר בוחרים מעצב גרפי, יש לבדוק את העבודות שביצע ולראות אם יש התאמה לצרכים ולסגנון העיצוב שהחברה מעוניינת בו. חשוב לבחור במעצב גרפי בעל ידע, ניסיון ומומחיות, סטודיו מוכר, ותיק ואמין על מנת לקבל את התוצאה הטובה ביותר, מבלי להתפשר.

בעת הפגישה עם המעצב, מומלץ לבקש הצעת מחיר, יש לבצע השוואת מחירים מול מעצבים גרפיים נוספים. כדי לבצע בחירה מושכלת, יש לקחת בחשבון את איכות וסגנון העיצוב, הידע והניסיון של המעצב הגרפי, מה השירות כולל וכמובן יש להתחשב בהצעת מחיר.