כאשר‭ ‬אתם‭ ‬צועדים‭ ‬במעבר‭ ‬של‭ ‬הסופרמרקט‭ ‬או‭ ‬החנות, מה‭ ‬קופץ‭ ‬לעינכם? ‬לוגו‭ ‬מוכר? צבע‭ ‬בוהק? סיסמה‭ ‬בחרוזים? ‬עיצוב‭ ‬נכון‭ ‬של‭ ‬אריזה‭ ‬לוקח‭ ‬בחשבון‭ ‬את‭ ‬כל‭ ‬הפרמטרים‭ ‬ובעיקר‭ ‬מה‭ ‬פונה‭ ‬לצרכן‭ ‬של‭ ‬ימינו‭?‬

הנה‭ ‬כמה‭ ‬פרמטרים‭ ‬חשובים‭ ‬בעיצוב‭ ‬אריזה‭:‬

תכלס

הצרכן‭ ‬רוצה‭ ‬להבין‭ ‬מה‭ ‬הוא‭ ‬קונה, לא‭ ‬מומלץ‭ ‬להעמיס‭ ‬עליו‭ ‬מידע‭ ‬לא‭ ‬רלוונטי, או‭ ‬תמונות‭ ‬שלא‭ ‬מספרות‭ ‬את‭ ‬הסיפור‭ ‬האמיתי‭ ‬שמאחורי‭ ‬המוצר‭.‬

ייחוד

מוצר‭ ‬מקורי, יפה, זכיר‭ ‬וייחודי‭ ‬יקפיץ‭ ‬את‭ ‬האריזה‭ ‬שלכם‭ ‬על‭ ‬המדף. ישנם‭ ‬מאות‭ ‬מוצרים בחוץ. כולם‭ ‬מתחרים‭ ‬על‭ ‬תשומת‭ ‬הלב‭ ‬של‭ ‬הצרכנים. הדרך‭ ‬היחידה‭ ‬להגדיר‭ ‬את‭ ‬המותג‭ ‬שלך‭ ‬זה‭ ‬להיות‭ ‬ייחודי‭.‬

איך‭ ‬יראה‭ ‬המוצר‭ ‬על‭ ‬המדף‭ ‬בין‭ ‬עשרות‭ ‬המתחרים? מנקודת‭ ‬המבט‭ ‬של‭ ‬קונה, מוצר‭ ‬מעולם‭ ‬לא‭ ‬נראה‭ ‬לבד‭ ‬ולא‭ ‬בפירוט‭ ‬רב. בגלל‭ ‬מרחק‭ ‬הצפייה‭ ‬מהמדפים‭ ‬והעובדה‭ ‬שמוצרים‭ ‬מסודרים‭ ‬בשורות‭ ‬ועמודות, כל‭ ‬מה‭ ‬שאנו‭ ‬רואים‭ ‬הוא‭ ‬״פטרנים״‭ ‬העשויים‭ ‬ממוצרים‭ ‬שונים‭.‬

בעיצוב‭ ‬האריזה‭ ‬חשוב‭ ‬לקחת‭ ‬בחשבון‭ ‬עם‭ ‬איזה‭ ‬מוצרים‭ ‬אנחנו‭ ‬מתחרים‭ ‬על‭ ‬המדף‭ ‬ומה‭ ‬יגרום‭ ‬לנו‭ ‬לבלוט‭ ‬ולהראות‭ ‬הכי‭ ‬טוב‭ ‬בסביבה‭ ‬שלנו‭?‬

שקיפות

‬הצרכנים‭ ‬של‭ ‬היום‭ ‬מחפשים‭ ‬יותר‭ ‬ויותר‭ ‬מידע‭ ‬מעבר‭ ‬לרשימת‭ ‬רכיבים‭ ‬פשוטה. הם‭ ‬רוצים‭ ‬לדעת‭ ‬מידע‭ ‬מעמיק‭ ‬יותר‭ ‬כמו‭ ‬המקור‭ ‬של‭ ‬החומרים, איפה‭ ‬יצרו‭ ‬אותו, מי‭ ‬נגע‭ ‬בו‭ ‬לאורך‭ ‬תהליך‭ ‬הייצור‭ ‬ועוד. מחפשים‭ ‬שקיפות‭ ‬גדולה‭ ‬יותר‭ ‬מבעבר‭.‬

דיגיטליות

הצרכן‭ ‬של‭ ‬היום‭ ‬מרבה‭ ‬לקנון‭ ‬אונליין. לכן‭ ‬החשיבה‭ ‬בעצוב‭ ‬האריזה‭ ‬צריכה‭ ‬להיות‭ ‬מעבר‭ ‬ל‭ ‬‮"‬איך‭ ‬האריזה‭ ‬תקפוץ‭ ‬על‭ ‬המדף‮"‬‭ ‬האריזה‭ ‬צריכה‭ ‬לקפוץ‭ ‬גם‭ ‬בכל‭ ‬המדיות‭ ‬הדיגיטליות‭.‬

סדרה‭ ‬של‭ ‬מוצרים‭ ‬

גם‭ ‬אם‭ ‬כרגע‭ ‬אנחנו‭ ‬מעצבים‭ ‬מוצר‭ ‬בודד, עיצוב‭ ‬נכון‭ ‬צריך‭ ‬לקחת‭ ‬בחשבון‭ ‬מספר‭ ‬מוצרים‭ ‬באותה‭ ‬סדרה, איך‭ ‬יבוא‭ ‬לידי‭ ‬ביטוי‭ ‬הבידול‭ ‬בין‭ ‬המוצרים‭ ‬השונים‭?‬

פרקטיות‭ ‬וחדשנות‭

שינוי‭ ‬קטן‭ ‬וחדשני‭ ‬בעיתוב‭ ‬של‭ ‬אריזה‭ ‬יכול‭ ‬להביא‭ ‬למכירות‭ ‬גבוהות‭ ‬בהרבה‭ ‬של‭ ‬המוצר. יצירתיות‭ ‬ברמת‭ ‬הפרקטיקה‭ ‬של‭ ‬המוצר‭ ‬היא‭ ‬ערך‭ ‬עליון‭ ‬בעיצוב‭ ‬אריזת‭ ‬מדף‭.‬