כיצד לבחור מוצרי פרסום ופליירים לעסק

כיצד לבחור מוצרי פרסום ופליירים לעסק שלך?

כיום, אין זה סוד שהפרסום הוא תשתית עבודה לכל דבר ועניין עבור בעל העסק. באמצעותו, הוא נודע בקרב אוכלוסיות שונות המהוות יעד מכירה עבורו. על מנת לדעת כיצד לפרסם את עצמך כבעל עסק חשוב להכיר את הצרכים של אוכלוסיות היעד ולהבין כיצד הם צורכים מסרים פרסומיים בדמות מוצרי פרסום. להלן רשימה נבחרת של אפיקי פרסום. במהלך הצגתהּ, נדגיש לאלו אוכלוסיות יעד הם מיועדים ומהו הסיכוי שלך, כבעל עסק, להגיע באמצעותם גם לאוכלוסיות יעד אחרות, שלא צורכות אותן בדרך כלל.

עלונים לתלייה על לוחות מודעות

במסגרת אפיק פרסומי זה, חברת מיתוג תעבוד עם חברת הפצה אשר תדאג לתלות כמות גדולה של עלונים על לוחות מודעות. עם מועצות מקומיות בהן מחלקים קנסות על תלייה שכזו, תגיע חברת ההפצה בשמך להסדר מקדים. יתירות גבוהה תיתכן עבור מפרסמים בישובים קטנים, בהם לוחות המודעות הם כלי תקשורת מרכזיים. בערים הגדולות היתירות תהיה נמוכה יותר בשל הצורך להגיע להסדר מול המועצות אשר אינו תמיד אפשרי בשל שמירת מקום בלוחות להפקות המקור הגדולות. בגדול, בישובים דתיים, בדגש על חרדיים, הסיכוי להיחשף דרך מודעה גדול מאשר בישובים חילוניים, בשל מסורת ההתנהלות מול לוחות (פשקווילים, כמו שאומרים ביידיש).

עלונים לחלוקה בדואר

מוצרי פרסום  מוכרים יותר כגון פליירים המחולקים בדואר מזכים בעיקר את מי שבית העסק שלו מתבסס על מיקום פיזי ומתן שירותים קהילתיים: מכבסות, רופאי קהילה, מורים פרטיים, וכד'. בדרך כלל, מיקום החלוקה יתבצע באזור פועלו של בעל העסק: אם הוא עובד איפה שהוא גר, אז במקום מגוריו, ואם הוא עובד במקום אחר, אז במקום האחר.

יש לציין, כי  מיתוג העסק בצורה כזו יכול להתגבר מהרמה המאוד מקומית (השכונה או היישוב הקטן) לרמה האזורית (פרסום בעיתונות אזורית, למשל).

מוצרי פרסום אינטרנטיים

אין ספק שהעולם נמצא כיום באינטרנט, ועל כן, שם נמצאת עיקר התנועה של הלקוחות הפוטנציאליים. מוצרי מיתוג העסק באינטרנט מתחלקים בעצמם לכמה קבוצות:

  • דפי נחיתה – פלאיירים אינטרנטיים עם טופס מילוי פרטים ליצירת קשר שלכם עם הממלאים.
  • מודעות – מיועדות ללקוחות שמבלים את עיקר זמנם ברשתות החברתיות גוגל ופייסבוק. אלו אייטמים שמופיעים בסרטונים ובצדי העמודים ברשתות החברתיות, וניתן, באמצעות הקלקה עליהן להגיע לעסק שלכם.

בעלי עסק רבים משבים בין מודעות לדפי נחיתה, כך שלחיצה על מודעה מובילה לדף נחיתה, וכך אתם מרוויחים גם פרסום וגם לקוחות פוטנציאליים לעתיד.

התנהלות מומלצת לבעלי עסקים הלכה למעשה

אנו ממליצים להתנהל רק על פי נתוני העסק שלכם ולבצע את מה שהכי טוב בשבילו. מיתוג העסק של מישהו שגר ומתנהל בלב העיר (תל אביב, חיפה וכד') ייראה שונה ממישהו שהעסק שלו נמצא במקום פרובינציאלי (כפר, מושב, קיבוץ, ואפילו שכונות בערים לא רציפות כמו רחובות או ירושלים לא במרכז העיר). בעוד במקרה הראשון מה שבעיקר הולך הוא פרסום אינטרנטי בעיקר, עם תליית מודעות גדולות מדי פעם על לוחות מרכזיים, בישובים פרובינציאליים הסוד הגדול נמצא בעלונים בדואר, עם נוכחות אינטרנטית ממוצעת. בשיטה זו, הפלאיירים בדואר מזרימים לו לקוחות מקומיים, והאינטרנט מביא לו קהלים חדשים ממקומות אחרים.

סוגי אמצעי פרסום ידניים – עלות מול תועלת

מודעה – מסמך פרסומי גדול בהיקף רבע גיליון עד גיליון. מתאים למי שמבקש לתלות על לוחות מודעות.

פלאייר (עלון) – מסמך פרסומי קטן בגודל A5 בממוצע. מתאים לתלייה על לוחות מודעות פרובינציאליים קטנים לרשות הציבור, וגם לחלוקה בדואר. משמש בעיקר בעלי עסקים הפועלים ברמה המקומית.

מדבקות ומגנטים – מסמכים אשר עלות הפקתם יקרה ביחס לאחרים, ולכן הגודל שלהם זעיר, לרוב בהיקף של לא יותר מכרטיס אשראי. היתרון שלהם הוא בקביעות שבהדבקתם, שמאפשרת לאנשים שנחשפו אליכם לשוב בטווח הארוך.

כדי להצליח במיתוג נכון ובכל האמצעים המשוכללים והעדכניים למיתוג זה, יש לבחור בחברה מוכרת שהיא חברת מיתוג  , אשר תוכל לפלח את קהל היעד ולמצוא את המוצרים שיוכלו למת את החברה או את בית העסק. יש למצוא חברה העוסקת במיתוג הן באמצעות מוצרי דפוס פרסומיים וממותגים אשר מעסיק צוות שלם למטרה זו.

סטודיו ברנדים, הממוקם בגני התערוכה ת"א, מתמחה ביצירת חוויות מותג, עבור מגוון רב של קהל כגון: מיתוג נדל"ן, מסעדות, משרדי עו"ד, היי טק ותעשייה. הניסיון של הסטודיו, כולל גם מיתוג ועיצוב אריזות, אתרי אינטרנט ופרטי דפוס שונים. קרן בכר פוקס, הינה בעלת הסטודיו וניסיונה הוא למעלה מ-13 שנה בעיצוב מיתוג וניהול לקוחות וכן, בעיצוב לדיגיטל. הסטודיו מעסיק: מעצבים, מאיירת,  קופירייטרים ומתכנת אתרים.