אתר אינטרנט נחשב לכלי שיווקי עוצמתי עבור העסק, הוא מאפשר חשיפה של העסק ללקוחות פוטנציאליים, היכרות עם השירותים או המוצרים שהעסק משווק ולכן קיימת חשיבות רבה לבניית אתר המספק לגולשים חווית משתמש טובה, תוכן איכותי ורמת עיצוב גבוהה.

כיום כמות אתרי האינטרנט הקיימים ואלו שעולים לאוויר היא עצומה. על מנת לבלוט מעל למתחרים של העסק, יש צורך בבניית אתר מעוצב באופן מקורי וייחודי שיסקרן ויעניין את הגולשים.

מה החשיבות של עיצוב אתרים?

אתר מעוצב ברמה גבוהה יהיה קל יותר לקידום במנועי חיפוש. גם לחוויית המשתמש באתר יש חשיבות גבוהה בדירוג האתר. מסיבה זו, יש חשיבות רבה להשקיע בעיצוב האתר, באלמנטים הגרפיים והוויזואליים שבו, כמו כן יש להכניס לאתר את הלוגו של החברה וליצור עיצוב בהתאם לאופי, הסגנון והערכים המשקפים את החברה.

יש לבנות לאתר אסטרטגיית תוכן. הכוונה להכנת תכנית שבה ייכתבו ויועלו תכנים לאתר על בסיס קבוע. כתיבה קבועה של תכנים לאתר יכולה לתרום באופן משמעותי לקידום האתר, לעניין ולסקרן את הגולשים בתוכן איכותי, בנוסף כדאי לאפשר לגולשים באתר להגיב ולשתף את התוכן. תגובות על מוצרים או שירותים שהחברה מספקת יכולים להיות כלי שיווקי שיאפשר חשיפה גבוהה יותר ללקוחות חדשים.

אתר מעוצב ברמה גבוהה יגרום לשהות גבוהה יותר, דפדוף בין הדפים יכול להביא יותר תנועה של גולשים אל האתר ולהתעניינות של לקוחות פוטנציאליים. חשוב לזכור שקיימת תחרות גדולה מאד בין אתרים, במידה והתוכן באתר אינו קריא, כמו למשל הטמעת פונט קטן מידיי, צבעים מנוגדים, עיצוב משעמם וחסר חיים, ללא תמונות וללא צבעים, יגדיל את אחוזי הנטישה של האתר. מסיבות אלו יש חשיבות רבה להשקעה בעיצוב האתר ויצירת חוויית משתמש חיובית. יש חשיבות רבה לתכנון מוקדם, מיקום תפריטים והבלטה של כפתורים או פעולות חשובות.

מעצבת אתרים

מעצבת אתרים תוכל לסייע לחברה לעצב אתר ברמה גבוהה ולענות על צרכי הלקוח. השלב הראשון בעיצוב אתרים הוא הגדרת קהל היעד. כאשר מגדירים את קהל היעד, קל יותר לאפיין את המרכיבים הנדרשים לאתר. לאחר מכן, יש צורך בבחירת קונספט עיצוב, בחירת צבעים. חשוב לבחור בצבעים המשקפים את אופי החברה, את הערכים והמסר השיווקי שהחברה מעוניינת לשדר ללקוחות.

חווית משתמש

חשוב לזכור שחווית משתמש טובה וחיובית תגרום לגולשים לחזור לאתר ואף לזכור אותו. יש חשיבות רבה ליצירת תפריטים פשוטים ונגישים לגולשים, יצירת מבנה היררכי פשוט וברור, בחירה בפונט קריא וברור, גודל הפונט ויצירת מראה נקי ואסתטי לעין.

הנעה לפעולה

חשוב לזכור שיש צורך ליצור הנעה לפעולה, הכוונה לטופס יצירת פרטי קשר שבאמצעותו בעל העסק מקבל לידים לצורך הגדלת המכירות והרווחים של החברה. חשוב שבכל הדפים באתר תהיה גישה לפרטי הקשר, או טלפון לחיץ שהלקוח יכול להתקשר אליו במידה והוא גולש מהסמארטפון.

איך לבחור מעצבת אתרים?

מעצבת אתרים צריכה להיות בעלת ידע וניסיון בתחום עיצוב אתרים, כמו כן נדרשים ידע ושליטה בשפות תכנות כגון CSS, המאפשר עיצוב אתרים סטטיים או עיצוב דינמי באמצעות תוכנות מתקדמות. חשוב לשים לב שעיצוב האתר יאפשר גם קידום במנועי חיפוש (SEO-Search Engine Optimization), לכן מומלץ להתייעץ עם מעצבת האתרים לגבי בחירה בפלטפורמה המאפשרת עדכון תגיות מטא בצורה נוחה ופשוטה.

כאשר בוחרים מעצבת אתרים, יש לשים לב לכמה פרמטרים חשובים כדי לבצע בחירה מושכלת:

  • בחירת עיצוב אתר התואם את הקונספט של החברה, מומלץ לבקש לראות תיק עבודות.
  • בחירה במערכת ניהול ממשק נוחה ופשוטה לתפעול.
  • יש לוודא שממשק הניהול של האתר מאפשר קידום במנועי חיפוש.

אולי תתעניין גם ב: